Most kolejowy nad Radwią jest najstarszym i największym mostem w Karlinie. Budowę jego ukończono w I połowie 1859 roku, a już 1 czerwca ruszyła po nim kolej stargardzko-koszalińsko-kołobrzeska. Warto w tym miejscu dodać, że z tej okazji przybył do Karlina następca tronu – późniejszy cesarz Wilhelm I, aby otworzyć nowe połączenie kolejowe. Na owe czasy ten most był niewątpliwie wybitnym dziełem inżynierii budowlanej, co znalazło oddźwięk w wydanym w Berlinie w 1864 roku „Czasopiśmie Inżynierii Budowlanej” (Zeitschrift für Bauwesen), gdzie opisano szczegółowo budowle zbudowane na trasie ww. kolei a całą stronę poświęcono konstrukcji mostu nad Radwią.
Most ten nieodłącznie wpisał się w sylwetkę miasta, a przedwojenni mieszkańcy Karlina nazywali go zawsze „Bogen” co można przetłumaczyć jako „Łuki”.
Most kolejowy nad Radwią w Karlinie jest bardzo okazały, z czerwonej cegły, z pięcioma łukami. Najładniej się prezentuje patrząc na niego z przystani kajakowej.