newsletter.png
zapasy baner.jpg
monitor maly.jpg
baner na www mały.png
re sesja.png
baner Karlino 360.png
Serwer SMS - Karlino.jpg
PŁATNOŚĆ KARTĄ W URZĘDZIE baner.png
baner gospodarka odpadami 2018.png
baner dobry start.png
Baner - karta rodziny 3+.jpg
1 procent.jpg
Prezentacja1.png
KDR.jpg
facebook karlina banner.png
kampania Rzecznika Praw Pacjenta mały baner II.png
logo rewitalizacja 1.08.2017.png
program-rodzina-500-plus.jpg
aplikacja policji.png
obywatel_slider.jpg
KMZB.png
baner KarlinoZeitung.jpg
ikonkaSIPparseta.jpg
WNE_logo_niebieskie.jpg.png
Bezpłatne seminarium „Możliwości ekspansji zachodniopomorskich firm sektora MŚP na rynek niemiecki” - 15.11.2019
08 / 11 / 2019 | Michał | wyświetleń: 107

ZAPRASZAMY NA SEMINARIUM:

„MOLIWOŚCI EKSPANSJI ZACHODNIOPOMORSKICH FIRM SEKTORA MŚP

NA RYNEK NIEMIECKI”

Termin i miejsce seminarium: 15 listopada 2019 r. -  Hotel Sport, ul. Sportowa 14, Koszalin

Czas trwania: 9.00-15.00

Celem seminarium jest przekazanie przedsiębiorcom informacji niezbędnych do planowania, organizowania i realizacji eksportu i / lub inwestycji w Niemczech. Uczestnicy poznają̨ prawne i praktyczne aspekty wejścia na rynek niemiecki oraz będą̨ posiadali wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej na rynku niemieckim.

RAMOWY PROGRAM SEMINARIUM:

Podstawy prawne przy współpracy z Niemcami:

1.  Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech:

a)     porównawcze przedstawienie form prowadzenia działalności w Polsce

spółki kapitałowe,

b)    zakładanie filii, biur i oddziałów w Niemczech,

c)     jednoosobowa działalność gospodarcza w Niemczech,

d)    rozważenie korzyści otwarcia biznesu w Niemczech.

2. Obowiązkowe elementy prowadzenia działalności gospodarczej (podział branżowy):

a)    uzyskanie numeru podatkowego,

b)    wpis do IHK i pozostałych izb branżowych,

c)     uzyskanie lub potwierdzenie kwalifikacji zawodowych – obowiązek czy korzyść?

3.  Techniki i sposoby pozyskiwania partnerów zagranicznych, narzędzia marketingu i negocjacji w handlu zagranicznym, zasady współpracy;

Gdzie szukać́ potencjalnych kontrahentów?

4.  Weryfikacja kontrahentów w Niemczech:

a)     przy użyciu HRB (odpowiednik polskiego KRS),

b)    trudności w weryfikacji jednoosobowej działalności gospodarczej,

c)     przy użyciu IHK,

b)   wywiadownie gospodarcze,

c)   ubezpieczenia transakcji.

5. Różnice w podatkach w Polsce i w Niemczech np. Bauabzugssteuer, Gewerbesteuer itd.

6. Opodatkowanie podatkiem dochodowym działalności gospodarczej w Niemczech

a) kiedy powstaje zakład podatkowy w Niemczech (filie, oddziały, biura w Niemczech, budowy, pobyt powyżej 183 dni),

-   zakład podatkowy a opodatkowanie podatkiem dochodowym pracowników,

-  obowiązki odprowadzenia odpowiednika składek ZUS w Niemczech za pracownika i wyjście z systemu w Polsce,

b) jak uniknąć powstania zakładu podatkowego w Niemczech.

7. Podatek VAT w obrocie transgranicznym:

a)     stawki VAT w Niemczech,

b)    opodatkowanie podatkiem VAT w transakcjach b2b,

c)     opodatkowanie podatkiem VAT w transakcjach b2c,

d)    opodatkowanie podatkiem VAT sklepów internetowych,

e)     rejestracja do VAT w Niemczech,

f)     rejestracja do VAT w Niemczech a opodatkowanie VAT w Polsce.

8.  Zmiany w przepisach o oddelegowaniu pracowników w 2020 oraz kwestie oddelegowania pracowników spoza UE m.in. z Ukrainy w 2020 do Niemiec.

9.  Zawieranie umów w Niemczech:

a)     podstawowe elementy umowne,

b)    wprowadzenie ogólnych warunków umowy (AGB),

c)     regulaminy na stronach Internetowych,

d)    zabezpieczenia płatności w Niemczech.

10. Dochodzenie roszczeń na drodze sądowej i polubownej w Niemczech:

a)      drobne roszczenia,

b)      roszczenia pozostałe.

11.  Różnice kulturowe, jako element strategii wejścia na rynek (normy kulturowe, nawiązywanie kontaktów, negocjacje, rocznice i podobieństwa).

12. Spektakularne przykłady sukcesów i porażek polskich firm na rynkach zachodnich. Jakich błędów unikać́? – przykłady i case study.

Szczegółowy program seminarium przygotowany zostanie na postawie analizy potrzeb szkoleniowych, przeprowadzonej wśród uczestników.

Seminarium będzie mieć charakter warsztatowy z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia uczestników.

Planowany harmonogram seminarium:

08:45

-

09:00

Rejestracja uczestników

09:00

-

11:30

I blok tematyczny

11:30

-

11:45

przerwa 15-minutowa

11:45

-

14:30

II blok tematyczny

14:30

-

15:00

Sesja pytań. Zakończenie szkolenia

Organizator: Centrum Inicjatyw Gospodarczych

Biuro Wsparcia Przedsiębiorczości

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

tel.: 91 432 96 74, e-mail:

Dodatkowe informacje: Eurofinance Training Sp. z o.o.

tel.: 22 830 13 40; tel. kom.: 609 124 124  e-mail:

Wyślij link mailem
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
WYPOWIEDZ
SIĘ